Google AdWords si/sau Bing Ads?

In ce priveste Google AdWords nu mai este necesar sa precizam detalii, din moment ce reprezinta un instrument de publicitate online extrem de uzual, folosit la nivel global. Insa nu multa lume cunoaste detalii despre Bing Ads.

Asa cum si numele acestui tip de search engine marketing sugereaza, Bing Ads este un serviciu de publicitate online dedicat motorului de cautare Microsoft Bing. Am putea spune ca Bing Ads este varianta Microsoft pentru AdWords, insa cu oarecare diferente.

Inca de la inceput vrem sa precizam ca aceste doua tipuri de servicii publicitare nu se exclud, ci sunt mai degraba complementare. O campanie de publicitate organizata corect si implementata pe ambele platforme poate avea un real succes.

Statisticile arata ca pentru acelasi tip de campanie publicitara, diferenta sesizabila intre cele doua tipuri de platforme este trasata de numarul de utilizatori al celor doua motoare de cautare, cat si de locatia vizata de anunturi si chiar de tipul de industrie vizat. Google are o cota de piata globala cu mult peste celelalte motoare de cautare, incluzand Bing. Acest lucru se traduce intr-un numar de clienti potentiali cu mult mai mare care pot fi vizati intr-un interval de timp mai redus.

Pe de alta parte, serviciul Bing Ads este oarecum mai selectiv, dar si restrictiv. Chiar daca anunturile se vor a fi promovate catre clienti potentiali cat mai calificati din punct de vedere al industriei si locatiei, aceasta depinde in mare masura de managementul campaniei.

Pentru campanii publicitare online care sa permita un randament ridicat al investitiei, o expunere marita a anunturilor si rezultate relative rapide, Google AdWords este o optiune mai potrivita. Insa Bing Ads poate aduce un plus de valoare pentru firmele care vor sa-si promoveze serviciile si produsele in locatii specifice si pe anumite nise de industrie.