Google AdWords pentru afaceri din Romania: 5 motive pro


Începând cu data de 23 octombrie 2000, Google a schimbat pentru totdeauna marketingul online atunci când a lansat "Programul de publicitate de tip self-service”. Cu pu?in peste un deceniu, Google a realizat un venit de 42 de miliarde de dolari prin intermediul programului de publicitate. Astazi, ?tim ca acest lucru s-a datorat programului Google AdWords. Astfel, acesta a devenit o parte vitala a multor afaceri online de succes.

Daca nu esti familiarizat cu AdWords, acesta este un serviciu cu plata-per-click, care îti permite sa creezi ?i sa difuzezi anun?uri pentru compania ta. Aceste anun?uri taxate per click, urmeaza sa fie afi?ate în rezultatele cautarii Google.ro Folosind cuvintele cheie potrivite pentru publicul ?inta, vei fi deja cu un pas înainte, deoarece te vei adresa direct persoanelor interesate de produsul sau serviciul tau.


Interesant, nu? Iata cinci motive principale pentru care afacerea ta ar trebui sa utilizeze AdWords.

1. AdWords este masurabil ?i flexibil

Unul dintre principalele avantaje pe care marketingul online le are asupra canalelor tradi?ionale de marketing, cum ar fi televiziunea sau ziarele, este ca este extrem de u?or de masurat. Cu toate acestea, poate fi o provocare sa masori în mod eficient o campanie de SEO, deoarece nu poti ob?ine întotdeauna o masura precisa cu privire la elementele care au contribuit la cresterea sau care au determinat scaderea clasamentului. Fa cunostinta cu AdWords PPC! Aceasta este probabil una dintre cele mai bune resurse cu care poti sa masori ce functioneaza si ce nu. El vine echipat cu o mul?ime de valori PPC care fac acest lucru pentru tine.

AdWords este, de asemenea, flexibil deoarece dispune de op?iuni personalizabile pentru campania pe care o vei desfasura, astfel încât se va potrivi cu nevoile tale. De exemplu, AdWords poate fi folosit pentru:

  • Tipuri de potrivire a cuvintelor cheie specifice – acest lucru îti permite sa afisezi anun?ul pentru cautari precise ale anumitor cuvintelor cheie. A?adar, ai putea sa pui anuntul pentru "Smartphone Romania", spre deosebire de cautarile generale pentru "Smartphone" sau "Romania".
  • Extensii de anun?uri - aceasta îti ofera posibilitatea de a afi?a totul, pornind de la imaginile produsului, informa?iile de contact, la un pachet de linkuri catre site-ul tau.
  • Restrânge audien?a. Poti sa o configurezi astfel încât sa poti descoperi publicul dupa loca?ia sa, fusul orar, limba ?i chiar browserul sau dispozitivul pe care îl utilizeaza.
  • Acceseaza site-urile care nu utilizeaza cautarea - Gmail, YouTube ?i multe alte site-uri partenere sunt la îndemâna.
  • Folosi?i re?eaua de afi?are - aceasta te poate ajuta sa stabilesti gradul de cunoa?tere a marcii.

2. Mai rapid decât SEO

Un dezavantaj uria? în ceea ce prive?te SEO este ca poate dura luni de zile înainte de a observa si compara rezultatele fata de cele ale concurentei. Acest dezavtaj nu se aplica si la AdWords. Dupa ce campania ta AdWords va fi afisata live, vor aparea anun?uri ?i vei ob?ine rezultate imediate, cum ar fi datele vizitatorilor.

Nu numai ca acest lucru îti va aduce multe beneficii cu putini bani, dar datorita vitezei sale, vei avea timp sa descoperi cât de eficiente sunt cuvintele tale cheie, care apoi pot fi folosite pentru a construi o campanie eficienta de SEO bazata pe datele oferite de AdWords.

Eu personal iubesc SEO ?i cred ca sa ai un plan de SEO este elementul cheie pentru succesul online. Acestea fiind spuse, PPC te va duce în partea de sus a rezultatelor cautarii în doar câteva minute.

3. Mai multa interactiune

Google îmbunata?e?te în mod constant AdWords deoarece este una dintre principalele sale surse de venit. De-a lungul timpului, Google a observat ca anun?urile cu afi?are de produse ?i anun?urile video de pe YouTube ob?in mai multe clicuri de la utilizatori. Aceste anun?uri interactive înseamna mai mult venit, atât pentru Google, cât ?i pentru agen?ii de publicitate.

Lua?i în considerare ?i acest lucru. YouTube are peste 1 miliard de vizualizari organice pe luna, precum ?i câteva miliarde de vizionari pe zi. Daca ar fi sa compari asta cu motoarele de cautare, aceasta ar fi pe locul al doilea ?i este, de asemenea, de doua ori mai mare decât Bing ?i Yahoo combinate la un loc. Deci, de ce nu ai dori ca anun?urile tale sa fie vazute de catre o masa mare de oameni?

4. Poate controla costurile de publicitate

Iata ceva minunat despre AdWords! Poti stabili un cost maxim pe zi pentru campania ta. Cum îti poate ajuta afacerea acest aspect? Îti permite sa îti împarti bugetul campaniei, fara sa îti faci griji ca vei trece peste bugetul stabilit. Scenariu cel mai pesimist este ca suma anun?urilor va începe sa scada odata cu scaderea bugetului. Cu toate acestea, îti poti creste bugetul. Aceasta scalabilitate este o op?iune placuta daca doresti o mul?ime de clien?i într-o perioada scurta de timp.

Deoarece este posibil sa ai mai multe campanii difuzate zilnic, este mai bine sa împartiti campania în trei domenii ?inta diferite:

  • Cautarile de pe mobil;
  • Reteaua în functie de afisare (pentru remarketing);
  • Cautare Google;

5. Poti domina competitorii

Datorita vitezei AdWords, în compara?ie cu SEO, ai un avantaj major fata de concurentii tai. Deoarece vei aparea deja în motoarele de cautare, site-ul tau va primi mai multe clickuri din rezultatele cautarii decât toate celelalte companii din industria ta.

Dar daca si concurentii folosesc AdWords? Nu este nici o problema!

Potrivit lui Moz, 80% din rezultatele cautarii con?in acum destina?ii de plasare a anun?urilor AdWords. Mai mult, acele destina?ii de plasare a anun?urilor acopera pâna la 85% din spa?iul de mai sus de pe pagina de rezultate. Acest lucru nu înseamna doar ca Google înregistreaza un profit mare, el arata ca AdWords este utilizat de tot mai mul?i agen?i de publicitate. Deci, singura modalitate de-ai bate este sa te alaturi lor.

Ai folosit AdWords înainte? Daca da, care caracteristici crezi ca au fost cele mai eficiente?