Cum sa ai un magazin online promovat eficient si bine optimizat SEO


Ţi-ai deschis propriul magazin online, însă nu ai suficient trafic? Principalul obiectiv înspre care se orientează majoritatea afacerilor este cel de a ocupa primele poziţii în motoarele de căutare.

Dacă nu ai optimizat website-ul din punct de vedere SEO, realizarea acestui lucru, în mod organic, poate fi aproape imposibilă. Aşadar, vei depinde doar de modalităţile plătite de promovare, precum Google Ads, Facebook Ads sau alte platforme.

Înainte de a începe paşii de verificare a optimizării SEO, trebuie să înţelegi câteva concepte din sfera optimizării pe motoarele de căutare! Optimăzirile pot fi privite din două perspective: on-page şi off-page.

Optimizarea pe pagină se referă la acele aspecte care depind doar de tine şi care pot fi controlate doar de pe website. La polul opus, optimizarea înafara paginii se referă la factori externi, pe care nu îi poţi controla în totalitate.

Elemente SEO care necesită atenţia ta

Arhitectura website-ului

Acest aspect poate fi cheia principală atunci când vine vorba de indexarea magazinului online pe Google. Ce presupune această arhitectură? Se referă la organizarea eficientă a informaţiilor (paginilor) în website. Recomand structurile simple, precum următoarea: homepage -> categorii, categorii-> produse. Atenţie la felul în care sunt structurate link-urile! Îţi doreşti link-uri intuitive şi personalize! Încă un aspect care necesită atenţia ta este ce anume conţin link-urile. Include în fiecare adresă a paginii câte un cuvânt cheie.

Este timpul să integrezi un blog!

Probabil că te întrebi care sunt motivele pentru care a-i include un blog în website. Pe lângă faptul că este o modalitate uşoară de a aduce trafic, blogul te va conecta cu oamenii interesaţi de specificul afacerii tale. Din punct de vedere SEO, motoarele de căutare adoră conţinutul calitativ şi util, astfel încât te vor răsplăti printr-o poziţie cât mai ridicată în clasamentul rezultatelor.

Creează conţinut calitativ!

După cum am spus mai sus, motoarele adoră conţinutul calitativ, formulat într-o formă uşor de înţeles şi care oferă informaţii utile. Cât despre legătura cu motoarele de căutare, lasă-mă să formulez în cel mai uşor mod posibil: SEO + conţinut de calitate = dragoste la prima vedere. Fără acest tip de conţinut, nu vei putea câştiga o poziţie bună în clasamentul motoarelor de căutare!

Atunci când realizezi articolele, acordă atenţie la următoarele aspecte: includerea cuvintelor cheie relevante pentru afacerea ta, oferă un format care poate fi citit cu uşurinţă, dezbate subiecte relevante pentru afacerea ta şi include trimiteri de link-uri către surse de încredere şi care sunt cunoscute în domeniu. Pe lângă partea principală, nu uita nici de elemente precum: meta titlu, meta descriere şi optimizarea URL-urilor.

Utilizează diferite elemente de tip media!

Ţine cont de faptul că Google iubeşte elementele de tip video! Conform unui studiu realizat de către o companie de marketing digital, 90% dintre utilizatori confirmă că un videoclip le-a influenţat decizia de a cumpăra. Prin intermediul videoclipurilor, poţi prezenta produsele sau serviciile tale într-un mod interactiv.

Verifică link-urile broken!

Este un lucru des întâlnit ca magazinele online să elimine în mod regulat produsele vechi sau care nu oferă eficienţă din perspectiva vânzărilor. Dar ce se poate întâmpla dacă elimini doar produsele şi paginile aferente? Vei crea pagini de tip 404 şi prin urmare, vei deruta motoarele de căutare, deoarece vor căuta să indexeze pagini care nu mai există. Pentru a rezolva astfel de conflicte, redirecţionează acest tip de pagini către alte produse sau categorii din website.

Concentrează-te înspre experienţa utilizatorului!

Experienţa utilizatorului, un factor care a devenit din ce în ce mai important pentru motoarele de căutare! Acest termen inlcude şi alte elemente, precum: timpul petrecut pe pagină, numărul de pagini vizitate, rata de respingere, CTR-ul. În mod evident, degeaba Google poziţionează un website în top, dacă acel website nu oferă utilizatorilor o experienţă plăcută, ci din contră.

Ce mai face concurenţa?

Dacă îţi doreşti să fii cu un pas înaintea concurenţei, trebuie să cunoşti sau să intuieşti strategia acestora. Verifică elemente precum PA-ul sau DA-ul website-urilor concurente. Dacă sunt cu mult mai ridicate decât ale paginii tale, înseamnă că folosirea aceloraşi cuvinte cheie poate fi un obstacol pentru tine. În acest caz, îţi recomand să analizezi alte cuvinte cheie pentru afacerea ta.

Link-uri interne

Acest tip de linkuri ajută crawlerele să intuiască arhitectura şi ierarhia celor mai importante pagini din website-ul tău. Utilizând diverse link-uri în conţinut, îţi poţi îmbunătăţi clasamentul pe motoarele de căutare pentru diferiţi termeni. Atenţie însă, nu pune prea multe link-uri în conţinut, deoarece Google ar putea găsi aceste acţiuni ca fiind suspicioase.

Integrarea social media

Conform unor studii recente, o prezenţă puternică pe reţelele de socializare poate ajuta website-ul la o poziţie mai ridicată în clasamentul motoarelor de căutare. Pe lângă faptul că vei câştiga credibilitate pentru potenţialii clienţi, îţi va creşte şi numărul de vizitatori, cât şi numărul de link-uri care fac trimitere la brandul tău.

Optimizarea pe dispozitivele mobile

Ştiai că peste 70% din traficul total de pe Internet provine de pe dispozitivele de tip mobil? În acest punct, trebuie să verifici dacă tema website-ului este adaptabilă pentru astfel de dispozitive. Dacă magazinul tău online nu este optimizat pentru telefoane, asta poate duce la o experienţă proastă a utilizatorului, astfel că există o mare posibilitate să fii penalizat de către Google.

Viteza încărcării paginilor

Ştiai că mai mult de peste jumătate dintre utilizatori vor părăsi o pagină web dacă aceasta nu se încarcă în primele trei secunde? Surprinzător, nu? Dacă o pagină se încarcă greu, majoritatea utilizatorilor o vor părăsi. Vei putea observa acest aspect prin ridicarea procentului de bounce rate. Pentru a îmbunătăţi timpul de încărcare, îţi recomand să minimalizezi codurile, să te ocupi de cacheuirea paginilor, cât şi de optimizarea imaginilor.


Concluzie

Pe măsură ce algoritmul motoarele de căutare evoluează, clasamentul SEO se bazează din ce în ce mai mult pe experienţa pe care o are un utilizator în timpul navigării. Optimizarea magazinului online pentru traficul organic constă într-un efort continuu. Trebuie să te adaptezi atât la schimbările pieței, cât şi la cele legate de algoritmii motoarelor de căutare. Fă-ţi un obicei din a cerceta în mod constant cuvintele cheie şi din a optimiza strategia de marketing digital.