Cum sa alegi corect o agentie sau un expert SEO


Deoarece suntem bombardaţi cu informaţii la tot pasul, alegerea unei companii pentru gestionarea optimizării pe motoarele de căutare poate fi o activitate dificilă, care necesită atenţie şi multă implicare. Ce anume trebuie să eviţi şi la ce aspecte trebuie să fii atent atunci când desfăşori procesul de căutare a companiilor? Voi încerca să răspund la aceste întrebări prin intermediul punctelor de mai jos.

Evită următoarele aspecte

1. Nu te încrede în listele de tipul: "top agenţii SEO"!

În urma căutării "top agenţii SEO" vei fi redirecţionat către website-uri care se ocupă în mod special cu aceste clasificări. Însă ce ai spune dacă ai afla că listele nu sunt neaparat autentice sau în conformitate cu realitatea? Cele mai multe dintre website-urile de acest tip, obţin bani de pe urma acestor liste. Ba chiar mai mult, dacă găseşti un articol despre o agenţie, asigură-te că nu este un advertorial plătit! Un advertorial reprezintă un conţinut editorial special conceput pentru scopuri publicitare.

2. Reţeta fermecată pentru succes?

Imaginează-ţi următoarea situaţie: te întâlneşti cu un potenţial colaborator pentru partea SEO a website-ului, iar printre altele, aduci în discuţie: care sunt paşii de lucru, ce anume veţi face? Dacă primeşti un răspuns precum: ,,Google funcţionează prin intermediul următorilor algoritmi, iar noi putem să optimizăm website-ul prin câteva setări tehnice confidenţiale, pe care doar firma noastră le cunoaşte. Putem să vă aducem rezultate peste noapte dacă le aplicăm.”, fugi cât de repede poţi de acea agenţie sau acel expert.

Modalităţile de optimizare a website-urilor pe motoarele de căutare nu reprezintă un secret; acestea sunt binecunoscute, deoarece SEO este un domeniu cu o arie de deschidere foarte mare, ce conţine prinicipii exacte.

3. O prezentare SEO spectaculoasă nu este direct proporţională cu servicii de aceeaşi calitate.

Ai mâncat vreodată un măr care să arate la exterior foarte atractiv şi numai bun de mâncat, iar când să muşti din el, constaţi că este stricat? O situaţie similară acestei întâmplări se regăseşte în vechea zicală: nu judeca o carte după copertă. Aşadar, respectă acest principiu şi atunci când vine vorba despre alegerea unei agenţii SEO.

4. Ieftin şi bun?

Nu uita, cel mai adesea primeşti ceea ce plăteşti! Nu întotdeauna lucrurile sau serviciile ieftine sunt şi calitative. Companiile SEO profesioniste nu oferă servicii ieftine, ci la preţuri apropiate de cele ale pieţei. Cel mai adesea, serviciile ieftine sunt asociate cu servicii de o calitate redusă. Trebuie să îţi pui mereu întrebarea: aceste servicii vor fi rentabile, îmi vor oferi eficienţa de care am nevoie?

5. Merge şi aşa!

Faci parte dintre antreprenorii care trăiesc momentul şi nu planifică foarte mult înainte de a realiza o acţiune? Gândeşte-te de două ori înainte de a alege responsabilii pentru SEO! Răsfoieşte studiile de caz ale agenţiilor, citeşte recenziile online, cunoaşte-le perspectiva citindu-le blogul!

Recomandări de urmat

1. Defineşte-ţi obiectivele înainte de a contacta un expert SEO

Fă-ţi timp într-o zi şi adună-ţi membrii echipei pentru a stabili obiectivele pe care doreşti să le atingi din perspectiva optimizării pe motoarele de căutare. ,,Să ajungem pe prima pagină Google, în mod organic.” nu este un obiectiv suficient de bun. Pune-ţi întrebări precum: ce doreşti să faci cu SEO, de ce îţi doreşti să apari în clasament pentru anumite cuvinte cheie? Iată câteva exemple bune de obiective:

  • creşterea traficului de pe website cu x%, din partea unor grupuri specifice,
  • mărirea profitului cu x u.m.,
  • Creşterea numărului de descărcări a materialelor electronice cu un procent de...,
  • Construirea unei credibilităţi mai mari a brandului.

2. Comunicare şi transparenţă

Câteva dintre aspectele pe care trebuie să le iei în considerare atunci când vizezi o agenţie de marketing digital, ar trebui să fie legate de comunicarea agenţie - client, cât şi transparenţa pe care o oferă. Pentru început, agenţia aleasă trebuie să ia în considerare obiectivele stabilite la primul punct şi să îşi adapteze strategia în funcţie de acestea.

3. Dovezi care să susţină afirmaţiile (conform realităţii)

Cere agenţiei sau expertului să furnizeze date exacte privind experienţa lor anterioară, dar şi rezultatele obţinute în urma implementării strategiilor. Companiile ar trebui să vă ofere exemple despre clienţii actuali, cei din trecut şi modalitatea în care i-au ajutat să îşi dezvolte atât traficul, conversiile, cât şi clasamentul pe motoarele de căutare. Dacă agenţiile vizate nu vă pot oferi aceste informaţii, atunci probabil nu merită să investeşti bani în serviciile pe care le oferă.

4. Adaptabilitate la cerinţele tehnologice

Pe lângă aspectele de mai sus, interesează-te de capabilităţile tehnice pe care le oferă agenţia. Există o suită întreagă de CMS-uri; află dacă agenţia lucrează cu platforma în care rulează website-ul firmei tale. Desigur, agenţii care să lucreze cu WordPress sunt multe, însă ce se întâmplă atunci când vine vorba despre Magento, Joomla sau Drupal? Compania poate lucra în acest platforme? Ba chiar mai mult, află mai multe şi despre celelalte servicii pe care le oferă. Oferă gestionarea prezenţei pe social media, strategii de conţinut şi alte aspecte de care ai nevoie?

5. Experienţă

Altă sugestie pe care ţi-o oferim este aceea de a verifica vechimea agenţiilor SEO asupra cărora te-ai orientat. Acest factor indică totodată şi nivelul de experienţă pe care îl are o companie. Cele care au lucrat cu mulţi clienţi, din diferite domenii, cu siguranţă au mai multe cunoştinţe decât o firmă care a apărut de curând pe piaţă.

6. Practici white-hat

Întreabă-i pe potenţialii colaboratori despre strategiile pe care le utilizează şi rogă-i să îţi explice în termeni pe care să îi înţelegi. Orice strategie care pare neetică sau chiar manipulativă, ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă. Companiile care utilizează practici corecte, nu ar trebui să aibă o problemă în a-ţi explica nelămuririle.

7. Merită investiţia în SEO?

Aflându-ne într-o eră digitală, orice website are nevoie de optimizare corectă, astfel încât să aibă o poziţie cât mai bună în clasamentul motoarelor de căutare, în mod organic. Care sunt motivele pentru care ai apela la optimizarea pe motoarele de căutare? De la creşterea ROI-ului, a conversiilor, cât şi oferirea utilizatorilor a unei experienţe bune de navigare, până la obţinerea de rezultate eficiente, pe termen lung. Cu toate acestea, o alternativă poate fi promovarea prin reclamele Google. Făcută în mod corect, vei putea obţine primele locuri în clasamentul Google, pentru cuvinte cheie specifice. Această variantă te poate costa mai puţin decât investirea în serviciile unei agenţii SEO.

Concluzie

Găseşte acea companie care să îţi explice detaliat şi să te ajute să alegi calea cea mai eficientă de promovare (Google Ads sau prin serviciile SEO) pentru produsele sau serviciile tale! Agenţia pe care o vizezi trebuie să îşi poata susţine afirmaţiile cu date exacte şi cu exemple concrete din trecut! Aceasta te poate ajuta să îţi dezvolţi armonios afacerea!