Cum sa alegi corect o agentie sau un expert SEO


Deoarece suntem bombardati cu informatii la tot pasul, alegerea unei companii pentru gestionarea optimizarii pe motoarele de cautare poate fi o activitate dificila, care necesita atentie si multa implicare. Ce anume trebuie sa eviti si la ce aspecte trebuie sa fii atent atunci când desfasori procesul de cautare a companiilor? Voi încerca sa raspund la aceste întrebari prin intermediul punctelor de mai jos.

Evita urmatoarele aspecte

1. Nu te încrede în listele de tipul: "top agentii SEO"!

În urma cautarii "top agentii SEO" vei fi redirectionat catre website-uri care se ocupa în mod special cu aceste clasificari. Însa ce ai spune daca ai afla ca listele nu sunt neaparat autentice sau în conformitate cu realitatea? Cele mai multe dintre website-urile de acest tip, obtin bani de pe urma acestor liste. Ba chiar mai mult, daca gasesti un articol despre o agentie, asigura-te ca nu este un advertorial platit! Un advertorial reprezinta un continut editorial special conceput pentru scopuri publicitare.

2. Reteta fermecata pentru succes?

Imagineaza-ti urmatoarea situatie: te întâlnesti cu un potential colaborator pentru partea SEO a website-ului, iar printre altele, aduci în discutie: care sunt pasii de lucru, ce anume veti face? Daca primesti un raspuns precum: ,,Google functioneaza prin intermediul urmatorilor algoritmi, iar noi putem sa optimizam website-ul prin câteva setari tehnice confidentiale, pe care doar firma noastra le cunoaste. Putem sa va aducem rezultate peste noapte daca le aplicam.”, fugi cât de repede poti de acea agentie sau acel expert.

Modalitatile de optimizare a website-urilor pe motoarele de cautare nu reprezinta un secret; acestea sunt binecunoscute, deoarece SEO este un domeniu cu o arie de deschidere foarte mare, ce contine prinicipii exacte.

3. O prezentare SEO spectaculoasa nu este direct proportionala cu servicii de aceeasi calitate.

Ai mâncat vreodata un mar care sa arate la exterior foarte atractiv si numai bun de mâncat, iar când sa musti din el, constati ca este stricat? O situatie similara acestei întâmplari se regaseste în vechea zicala: nu judeca o carte dupa coperta. Asadar, respecta acest principiu si atunci când vine vorba despre alegerea unei agentii SEO.

4. Ieftin si bun?

Nu uita, cel mai adesea primesti ceea ce platesti! Nu întotdeauna lucrurile sau serviciile ieftine sunt si calitative. Companiile SEO profesioniste nu ofera servicii ieftine, ci la preturi apropiate de cele ale pietei. Cel mai adesea, serviciile ieftine sunt asociate cu servicii de o calitate redusa. Trebuie sa îti pui mereu întrebarea: aceste servicii vor fi rentabile, îmi vor oferi eficienta de care am nevoie?

5. Merge si asa!

Faci parte dintre antreprenorii care traiesc momentul si nu planifica foarte mult înainte de a realiza o actiune? Gândeste-te de doua ori înainte de a alege responsabilii pentru SEO! Rasfoieste studiile de caz ale agentiilor, citeste recenziile online, cunoaste-le perspectiva citindu-le blogul!

Recomandari de urmat

1. Defineste-ti obiectivele înainte de a contacta un expert SEO

Fa-ti timp într-o zi si aduna-ti membrii echipei pentru a stabili obiectivele pe care doresti sa le atingi din perspectiva optimizarii pe motoarele de cautare. ,,Sa ajungem pe prima pagina Google, în mod organic.” nu este un obiectiv suficient de bun. Pune-ti întrebari precum: ce doresti sa faci cu SEO, de ce îti doresti sa apari în clasament pentru anumite cuvinte cheie? Iata câteva exemple bune de obiective:

  • cresterea traficului de pe website cu x%, din partea unor grupuri specifice,
  • marirea profitului cu x u.m.,
  • Cresterea numarului de descarcari a materialelor electronice cu un procent de...,
  • Construirea unei credibilitati mai mari a brandului.

2. Comunicare si transparenta

Câteva dintre aspectele pe care trebuie sa le iei în considerare atunci când vizezi o agentie de marketing digital, ar trebui sa fie legate de comunicarea agentie - client, cât si transparenta pe care o ofera. Pentru început, agentia aleasa trebuie sa ia în considerare obiectivele stabilite la primul punct si sa îsi adapteze strategia în functie de acestea.

3. Dovezi care sa sustina afirmatiile (conform realitatii)

Cere agentiei sau expertului sa furnizeze date exacte privind experienta lor anterioara, dar si rezultatele obtinute în urma implementarii strategiilor. Companiile ar trebui sa va ofere exemple despre clientii actuali, cei din trecut si modalitatea în care i-au ajutat sa îsi dezvolte atât traficul, conversiile, cât si clasamentul pe motoarele de cautare. Daca agentiile vizate nu va pot oferi aceste informatii, atunci probabil nu merita sa investesti bani în serviciile pe care le ofera.

4. Adaptabilitate la cerintele tehnologice

Pe lânga aspectele de mai sus, intereseaza-te de capabilitatile tehnice pe care le ofera agentia. Exista o suita întreaga de CMS-uri; afla daca agentia lucreaza cu platforma în care ruleaza website-ul firmei tale. Desigur, agentii care sa lucreze cu WordPress sunt multe, însa ce se întâmpla atunci când vine vorba despre Magento, Joomla sau Drupal? Compania poate lucra în acest platforme? Ba chiar mai mult, afla mai multe si despre celelalte servicii pe care le ofera. Ofera gestionarea prezentei pe social media, strategii de continut si alte aspecte de care ai nevoie?

5. Experienta

Alta sugestie pe care ti-o oferim este aceea de a verifica vechimea agentiilor SEO asupra carora te-ai orientat. Acest factor indica totodata si nivelul de experienta pe care îl are o companie. Cele care au lucrat cu multi clienti, din diferite domenii, cu siguranta au mai multe cunostinte decât o firma care a aparut de curând pe piata.

6. Practici white-hat

Întreaba-i pe potentialii colaboratori despre strategiile pe care le utilizeaza si roga-i sa îti explice în termeni pe care sa îi întelegi. Orice strategie care pare neetica sau chiar manipulativa, ar trebui sa reprezinte un semnal de alarma. Companiile care utilizeaza practici corecte, nu ar trebui sa aiba o problema în a-ti explica nelamuririle.

7. Merita investitia în SEO?

Aflându-ne într-o era digitala, orice website are nevoie de optimizare corecta, astfel încât sa aiba o pozitie cât mai buna în clasamentul motoarelor de cautare, în mod organic. Care sunt motivele pentru care ai apela la optimizarea pe motoarele de cautare? De la cresterea ROI-ului, a conversiilor, cât si oferirea utilizatorilor a unei experiente bune de navigare, pâna la obtinerea de rezultate eficiente, pe termen lung. Cu toate acestea, o alternativa poate fi promovarea prin reclamele Google. Facuta în mod corect, vei putea obtine primele locuri în clasamentul Google, pentru cuvinte cheie specifice. Aceasta varianta te poate costa mai putin decât investirea în serviciile unei agentii SEO.

Concluzie

Gaseste acea companie care sa îti explice detaliat si sa te ajute sa alegi calea cea mai eficienta de promovare (Google Ads sau prin serviciile SEO) pentru produsele sau serviciile tale! Agentia pe care o vizezi trebuie sa îsi poata sustine afirmatiile cu date exacte si cu exemple concrete din trecut! Aceasta te poate ajuta sa îti dezvolti armonios afacerea!