Cum poti face SEO pe YouTube


Te numeri printre curajosii care îsi promoveaza afacerea prin intermediul platformei YouTube?

În acest caz, cu siguranta te intereseaza modalitatile prin care videoclipurile tale sa fie mai vizibile. Nu uita, a fi mai vizibil nu înseamna doar cresterea numarului de vizualizari, ci si cresterea numarului de urmaritori, a aprecierilor/videoclip, interactiunii cu cei care care te urmaresc si nu numai.

Sa fim seriosi, atunci când aduc vorba de SEO, majoritatea persoanelor se gândesc la Google, nicidecum YouTube. Explicatia este simpla: Google reprezinta cel mai popular motor de cautare. Dar acest lucru nu înseamna ca este singura si unica platforma de acest tip. Sa ne îndreptam atentia înspre YouTube! Stiu, stiu, poate fi ciudat sa vezi platforma de entertainment ca fiind un motor de cautare.

Dar sa analizam putin situatia dintr-o alta perspectiva! YouTube chiar este un motor de cautare videoclipuri. Asadar, ca orice alt search engine care se respecta, trebuie sa aiba propriile reguli SEO, nu? Exact! Chiar daca esti familiarizat cu anumite practici de optimizare, afla ca nu tot ceea ce stii se poate aplica si în acest context.

1. Analiza cuvintelor cheie

Ideea este simpla: daca nu te orientezi înspre cuvintele cheie cu volum de cautare cât mai mare, atunci nu vei ob?ine traficul prevazut. Chiar daca platforma nu dispune de instrumente de analiza a traficului cuvintelor cheie, exista anumite aplicatii terte de unde te poti inspira.

Poti utiliza chiar ,,Planificatorul de cuvinte cheie Google” pentru a verifica câte cautari lunare au cuvintele cheie. Nu este greu, procesul se desfasoara la fel ca si cum ai face etapa de cercetare a cuvintelor cheie pentru SEO.

Un alt truc îl reprezinta utilizarea Google pentru a cauta diferite cuvinte cheie din ni?a pe care o ai în vedere. În cele din urma, analizeaza daca cuvintele cheie introduse au rezultate video. De exemplu, daca vei cauta „cum se face lasagna” (yummy), vei vedea o tona de rezultate video ?i cu siguranta, cel pu?in unul dintre ele este de pe YouTube.

2. Titlul videoclipurilor

Stiu, nu judeca o carte dupa coperta… sau titlu, însa poti ajuta la vânzarea ei cu un titlu pe masura (sau o coperta). La fel functioneaza si YouTube! Include cuvintele cheie gasite la primul pas în titlul videoclipului tau ?i vei putea observa o crestere a numarului de vizualizari. Nu uita, gândeste titlurile astfel încât sa fie corecte si precise. Nu încurajam clickbaitul!

3. Hashtag-uri, hashtag-uri peste tot!

Credeai ca hashtag-urile de pe YouTube sunt de-a dreptul inutile? Din contra, noi credem ca acestea reprezinta cea mai buna functie SEO pe care platforma o poate oferi. Prin intermediul lor, poti introduce cuvinte cheie relevante astfel încât videoclipurile tale sa ob?ina cele mai multe vizualizari. Foloseste doar hashtag-uri relevante si limiteaza-te doar la 10-12 cuvinte cheie/videoclip! Excesele nu sunt bune, nici în viata de zi cu zi si nici în SEO!

4. Încurajeaza exprimarea opiniei!

Conform principiilor YouTube, daca videoclipurile tale primesc o mul?ime de comentarii, înseamna ca sunt populare. Dupa cum stii, platforma acorda prioritate con?inutului popular, iar prin intermediul comentariilor, va decide ce le place cel mai mult oamenilor. Asadar, nu ezita sa închei videoclipul cu o întrebare!

5. Subscribe, like si comment?

Aceasta forma de încheiere în cadrul videoclipurilor aproape ca a devenit un laitmotiv. Însa este utilizata pe buna dreptate… Abonarea reprezinta unul dintre factorii principali pe care algoritmii YouTube îi utilizeaza pentru clasarea videoclipurilor. A aprecia sau a comenta asupra unui videoclip este o ac?iune unica, însa abonarea la un canal înseamna ca oamenii vor sa vada con?inutul în mod regulat.

Chiar daca mul?i vloggeri cer oamenilor sa dea subscribe, sa comenteze ?i sa se aboneze, toate simultan, noi nu încurajam aceasta actiune! De ce? Atunci când fugi dupa mai multi iepuri deodata… nu vei prinde niciunul! Asadar, acorda prioritate uneia dintre aceste actiuni: abonarea la canal!

6. Calitatea videoclipurilor

Suntem constienti de acest lucru: nu toata lumea dispune de resursele necesare pentru a filma videoclipuri profesioniste! Ai nevoie doar de un dispozitiv mobil, care sa aiba o calitate decenta a filmarii. Însa, daca îti doresti ca videoclipurile tale sa aiba mai multe vizualizari, cu parere de rau, te anuntam ca va trebui sa faci câteva investitii minore! Pentru început, orienteaza-te catre un tripod: vei avea nevoie de stabilitate!

Cum arata fundalul videoclipurilor? Încearca sa creezi un mediu cât mai prietenos, eventual orienteaza-te înspre un suport fundal, care cu siguranta vor transmite mai mult profesionalism! Actiune, lumini! Da, vei avea nevoie si de câteva lumini, nu trebuie sa le cumperi pe cele mai scumpe! Le poti folosi chiar pe cele din casa! Si… în cele din urma, microfonul! Degeaba dispui de un fundal prietenos, de lumini si de o calitate video buna, daca ceea ce spui nu poate fi înteles.

7. Ce transmit thumbnail-urile tale?

Chiar daca miniaturile video nu reprezinta un factor de clasificare, acestea au totusi un impact extraordinar asupra utilizatorilor. Pot face diferenta între: "wow, vreau sa vizualizez asta" sau "cred ca o sa optez pentru altceva". O miniatura bine aleasa va duce înspre mai multe clickuri, adica un trafic mai mare.

8. Utilizeaza functionalitatea de subtitrare

Cu siguranta ai vazut iconul de ,,CC” sau, abrevierea de la Closed Captions. Acestea reprezinta subtitrarile videoclipurilor si sunt destinate persoanelor care au deficiente auditive. Însa nu se utilizeaza doar pentru asta! Au un impact foarte mare si asupra SEO! Subtitrarile sunt accesate de catre motoarele de cautare!

Nu ai timp pentru realizarea lor? Ei bine, YouTube accepta subtitrarea automata, însa nu este cea mai buna optiune. Cu toate astea, ai optiunea de a le edita sau îti poti elibera putin timp pentru a le realiza chiar tu!

9. Promoveaza si canalul, nu doar videoclipul!

Obtine vizualizari si pe canal, nu doar asupra videoclipurilor! Aceste link-uri înspre canal transmit platformei ca reprezinti o autoritate în ni?a ta. Pentru maximizarea vizibilitatii, va trebui sa distribui videoclipurile pe fiecare canal de socializare. Facebook, Instagram, Linkedin, Snapchat si lista poate continua. Ai nevoie doar de timp!

10. Încorporare videoclipuri

Daca dispui de un blog personal sau chiar de un website, atunci trebuie sa te încurajez sa faci acest pas! De ce totusi ai opta pentru încorporare? Pentru cresterea vizibilitatii si pentru cresterea engagementului! Interactiunea este un rezultat direct al cresterii traficului.

11. Ce se mai aude despre descrieri?

Atunci când realizezi descrierile video, încearca sa folose?ti cuvântul cheie în prima propozitie. Astfel, botul de indexare va citi cuvântul cheie aproape instant ?i îl va accesa. Acest lucru ar putea duce la o pozitie superioara pentru cuvântul tau cheie.

12. Ce durata de vizionare ai?

Acest factor reprezinta timpul pe care oamenii îl petrec vizionând videoclipurile tale. Pentru YouTube, factorul timpului de vizualizare este important, deoarece un timp cât mai mare, semnifica interesul utilizatorilor înspre continutul tau. Pentru a accesa aceasta informatie, tot ce trebuie sa faci este sa intri în YouTube Studio, dupa care sa accesezi Datele statistice si apoi link-ul ,,Durata de vizionare”. Prin intermediul acestui raport, vei putea tine sub control variatiile implicarii utilizatorului. În cazul în care timpul de vizionare cre?te sau scade, trebuie sa analizezi ce anume a determinat aceste schimbari.

13. Playlist-uri

Crezi ca doar urmaritorii tai utilizeaza playlist-uri? O poti face si tu, creatorule de continut! Crearea de playlisturi bogate în cuvinte cheie principale te poate ajuta sa obtii mai mult trafic de cautare. Utilizarea lor este una dintre acele tactici mici, însa puternice, care pot face diferenta!

14. Durata optima a videoclipurilor

Cel mai porbabil, toti creatorii de continut si-au pus mai devreme sau mai târziu întrebarea: „Care este durata optima ideala pentru un videoclip YouTube?”. Surprinzator, însa nu exista un singur raspuns corect! Durata medie a primelor zece cele mai populare videoclipuri de pe YouTube este de 4 minute ?i 20 de secunde. Cu toate acestea, s-ar putea sa nu fie cea mai buna dimensiune pentru tipurile de videoclipuri pe care le realizezi. Pe de alta parte, nu realiza nici videoclipuri lungi, plictisitoare, care îti vor plictisi urmaritorii.

Concluzie

Privind dintr-o perspectiva tehnica, optimizarea pe YouTube poate fi un proces usor. Tot ce trebuie sa faci este sa optimizezi titlurile, descrierile ?i etichetele. Daca vrei sa avansezi, poti adauga subtitrari, poti crea playlist-uri si sa încorporezi videoclipurile pe website-urile tale. Usor! Însa cea mai provocatoare parte o reprezinta captarea atentiei publicului tinta.

Ia în considerare sfaturile de mai sus ?i cel mai important, nu uita din când în când sa te distrezi în timpul procesului!