Cum poţi face SEO pe YouTube


Te numeri printre curajoşii care îşi promovează afacerea prin intermediul platformei YouTube?

În acest caz, cu siguranţă te interesează modalităţile prin care videoclipurile tale să fie mai vizibile. Nu uita, a fi mai vizibil nu înseamnă doar creşterea numărului de vizualizări, ci şi creşterea numărului de urmăritori, a aprecierilor/videoclip, interacţiunii cu cei care care te urmăresc şi nu numai.

Să fim serioşi, atunci când aduc vorba de SEO, majoritatea persoanelor se gândesc la Google, nicidecum YouTube. Explicaţia este simplă: Google reprezintă cel mai popular motor de căutare. Dar acest lucru nu înseamnă că este singura şi unica platformă de acest tip. Să ne îndreptăm atenţia înspre YouTube! Ştiu, ştiu, poate fi ciudat să vezi platforma de entertainment ca fiind un motor de căutare.

Dar să analizăm puţin situaţia dintr-o altă perspectivă! YouTube chiar este un motor de căutare videoclipuri. Aşadar, ca orice alt search engine care se respectă, trebuie să aibă propriile reguli SEO, nu? Exact! Chiar dacă eşti familiarizat cu anumite practici de optimizare, află că nu tot ceea ce ştii se poate aplica şi în acest context.

1. Analiza cuvintelor cheie

Ideea este simplă: dacă nu te orientezi înspre cuvintele cheie cu volum de căutare cât mai mare, atunci nu vei obține traficul prevăzut. Chiar dacă platforma nu dispune de instrumente de analiză a traficului cuvintelor cheie, există anumite aplicaţii terţe de unde te poţi inspira.

Poţi utiliza chiar ,,Planificatorul de cuvinte cheie Google” pentru a verifica câte căutări lunare au cuvintele cheie. Nu este greu, procesul se desfăşoară la fel ca şi cum ai face etapa de cercetare a cuvintelor cheie pentru SEO.

Un alt truc îl reprezintă utilizarea Google pentru a căuta diferite cuvinte cheie din nișa pe care o ai în vedere. În cele din urmă, analizează dacă cuvintele cheie introduse au rezultate video. De exemplu, dacă vei căuta „cum se face lasagna” (yummy), vei vedea o tonă de rezultate video și cu siguranţă, cel puțin unul dintre ele este de pe YouTube.

2. Titlul videoclipurilor

Ştiu, nu judeca o carte după copertă… sau titlu, însă poţi ajuta la vânzarea ei cu un titlu pe măsură (sau o copertă). La fel funcţionează şi YouTube! Include cuvintele cheie găsite la primul pas în titlul videoclipului tău și vei putea observa o creştere a numărului de vizualizări. Nu uita, gândeşte titlurile astfel încât să fie corecte şi precise. Nu încurajăm clickbaitul!

3. Hashtag-uri, hashtag-uri peste tot!

Credeai că hashtag-urile de pe YouTube sunt de-a dreptul inutile? Din contră, noi credem că acestea reprezintă cea mai bună funcţie SEO pe care platforma o poate oferi. Prin intermediul lor, poţi introduce cuvinte cheie relevante astfel încât videoclipurile tale să obțină cele mai multe vizualizări. Foloseşte doar hashtag-uri relevante şi limitează-te doar la 10-12 cuvinte cheie/videoclip! Excesele nu sunt bune, nici în viaţa de zi cu zi şi nici în SEO!

4. Încurajează exprimarea opiniei!

Conform principiilor YouTube, dacă videoclipurile tale primesc o mulțime de comentarii, înseamnă că sunt populare. După cum ştii, platforma acordă prioritate conținutului popular, iar prin intermediul comentariilor, va decide ce le place cel mai mult oamenilor. Aşadar, nu ezita să închei videoclipul cu o întrebare!

5. Subscribe, like şi comment?

Această formă de încheiere în cadrul videoclipurilor aproape că a devenit un laitmotiv. Însă este utilizată pe bună dreptate… Abonarea reprezintă unul dintre factorii principali pe care algoritmii YouTube îi utilizează pentru clasarea videoclipurilor. A aprecia sau a comenta asupra unui videoclip este o acțiune unică, însă abonarea la un canal înseamnă că oamenii vor să vadă conținutul în mod regulat.

Chiar dacă mulți vloggeri cer oamenilor să dea subscribe, să comenteze și să se aboneze, toate simultan, noi nu încurajăm această acţiune! De ce? Atunci când fugi după mai mulţi iepuri deodată… nu vei prinde niciunul! Aşadar, acordă prioritate uneia dintre aceste acţiuni: abonarea la canal!

6. Calitatea videoclipurilor

Suntem conştienţi de acest lucru: nu toată lumea dispune de resursele necesare pentru a filma videoclipuri profesioniste! Ai nevoie doar de un dispozitiv mobil, care să aibă o calitate decentă a filmării. Însă, dacă îţi doreşti ca videoclipurile tale să aibă mai multe vizualizări, cu părere de rău, te anunţăm că va trebui să faci câteva investiţii minore! Pentru început, orientează-te către un tripod: vei avea nevoie de stabilitate!

Cum arată fundalul videoclipurilor? Încearcă să creezi un mediu cât mai prietenos, eventual orientează-te înspre un suport fundal, care cu siguranţă vor transmite mai mult profesionalism! Acţiune, lumini! Da, vei avea nevoie şi de câteva lumini, nu trebuie să le cumperi pe cele mai scumpe! Le poţi folosi chiar pe cele din casă! Şi… în cele din urmă, microfonul! Degeaba dispui de un fundal prietenos, de lumini şi de o calitate video bună, dacă ceea ce spui nu poate fi înţeles.

7. Ce transmit thumbnail-urile tale?

Chiar dacă miniaturile video nu reprezintă un factor de clasificare, acestea au totuşi un impact extraordinar asupra utilizatorilor. Pot face diferenţă între: "wow, vreau să vizualizez asta" sau "cred că o să optez pentru altceva". O miniatură bine aleasă va duce înspre mai multe clickuri, adică un trafic mai mare.

8. Utilizează funcţionalitatea de subtitrare

Cu siguranţă ai văzut iconul de ,,CC” sau, abrevierea de la Closed Captions. Acestea reprezintă subtitrările videoclipurilor şi sunt destinate persoanelor care au deficienţe auditive. Însă nu se utilizează doar pentru asta! Au un impact foarte mare şi asupra SEO! Subtitrările sunt accesate de către motoarele de căutare!

Nu ai timp pentru realizarea lor? Ei bine, YouTube acceptă subtitrarea automată, însă nu este cea mai bună opţiune. Cu toate astea, ai opţiunea de a le edita sau îţi poţi elibera puţin timp pentru a le realiza chiar tu!

9. Promovează şi canalul, nu doar videoclipul!

Obţine vizualizări şi pe canal, nu doar asupra videoclipurilor! Aceste link-uri înspre canal transmit platformei că reprezinţi o autoritate în nișa ta. Pentru maximizarea vizibilităţii, va trebui să distribui videoclipurile pe fiecare canal de socializare. Facebook, Instagram, Linkedin, Snapchat şi lista poate continua. Ai nevoie doar de timp!

10. Încorporare videoclipuri

Dacă dispui de un blog personal sau chiar de un website, atunci trebuie să te încurajez să faci acest pas! De ce totuşi ai opta pentru încorporare? Pentru creşterea vizibilităţii şi pentru creşterea engagementului! Interacţiunea este un rezultat direct al creşterii traficului.

11. Ce se mai aude despre descrieri?

Atunci când realizezi descrierile video, încearcă să folosești cuvântul cheie în prima propoziţie. Astfel, botul de indexare va citi cuvântul cheie aproape instant și îl va accesa. Acest lucru ar putea duce la o poziţie superioară pentru cuvântul tău cheie.

12. Ce durată de vizionare ai?

Acest factor reprezintă timpul pe care oamenii îl petrec vizionând videoclipurile tale. Pentru YouTube, factorul timpului de vizualizare este important, deoarece un timp cât mai mare, semnifică interesul utilizatorilor înspre conţinutul tău. Pentru a accesa această informaţie, tot ce trebuie să faci este să intri în YouTube Studio, după care să accesezi Datele statistice şi apoi link-ul ,,Durata de vizionare”. Prin intermediul acestui raport, vei putea ţine sub control variaţiile implicării utilizatorului. În cazul în care timpul de vizionare crește sau scade, trebuie să analizezi ce anume a determinat aceste schimbări.

13. Playlist-uri

Crezi că doar urmăritorii tăi utilizează playlist-uri? O poţi face şi tu, creatorule de conţinut! Crearea de playlisturi bogate în cuvinte cheie principale te poate ajuta să obţii mai mult trafic de căutare. Utilizarea lor este una dintre acele tactici mici, însă puternice, care pot face diferenţa!

14. Durata optimă a videoclipurilor

Cel mai porbabil, toţi creatorii de conţinut şi-au pus mai devreme sau mai târziu întrebarea: „Care este durata optimă ideală pentru un videoclip YouTube?”. Surprinzător, însă nu există un singur răspuns corect! Durata medie a primelor zece cele mai populare videoclipuri de pe YouTube este de 4 minute și 20 de secunde. Cu toate acestea, s-ar putea să nu fie cea mai bună dimensiune pentru tipurile de videoclipuri pe care le realizezi. Pe de altă parte, nu realiza nici videoclipuri lungi, plictisitoare, care îţi vor plictisi urmăritorii.

Concluzie

Privind dintr-o perspectivă tehnică, optimizarea pe YouTube poate fi un proces uşor. Tot ce trebuie să faci este să optimizezi titlurile, descrierile și etichetele. Dacă vrei să avansezi, poţi adăuga subtitrări, poţi crea playlist-uri şi să încorporezi videoclipurile pe website-urile tale. Uşor! Însă cea mai provocatoare parte o reprezintă captarea atenţiei publicului ţintă.

Ia în considerare sfaturile de mai sus și cel mai important, nu uita din când în când să te distrezi în timpul procesului!