Erori care iti afecteaza clasamentul SEO


Ai optat pentru promovarea produsului sau serviciului prin intermediul unui website?

În acest caz, probabil că deja ştii: ai nevoie de o optimizare calitativă a paginilor web astfel încât să fii indexat organic în motoarele de căutare. Există mii, poate chiar milioane de articole care încearcă să ghicească factorii de clasificare SEO, însă care sunt schimbările exacte pe care trebuie să le faci şi ce anume trebuie să eviţi? Care sunt elementele care interferează cu optimizarea pe motoarele de căutare, cum le poţi recunoaşte şi cum le poţi repara?

Multitudinea de cuvinte cheie

Dacă ai cochetat cel puţin o dată cu blogging-ul, probabil că ştii cât de importante sunt cuvintele cheie atunci când vine vorba despre SEO. Utilizarea cuvintelor cheie irelevante îţi poate afecta clasificarea în motoarele de căutare. Prin intermediul acestora, motorul de căutare va oferi utilizatorilor rezultate utile, într-un timp cât mai scurt. Nu folosi termeni simplii, ci cât mai exacţi şi într-o formă asemănătoare ca cea pe care o introduce un potenţial consumator. Axează-te pe cuvintele cheie ,,long-tail” pentru a te bucura de un trafic organic, venit din partea unor utilizatori care fac parte din audienţa vizată!

Pe de altă parte, ce este prea mult strică, la fel şi în lumea online! ,,Keyword stuffing” este o practică utilizată în trecut, prin care bloggerii sau advertiserii includeau în conţinut un număr mare de cuvinte cheie, sperând că articolul lor va ieşi în evidenţă! De-a lungul timpului, Google a observat această practică neetică, aşadar a trecut-o în categoria ,,aşa nu”, această practică fiind considerată dăunătoare pentru SEO. Folosind-o, chiar şi în mod involuntar, motorul de căutare te va penaliza, livrându-ţi website-ul într-o poziţie inferioară în rezultatele căutării.

Website nepotrivit pentru dispozitive mobile

Lasă-mă să ghicesc, majoritatea dintre cei care vor citi acest articol, o vor face de pe telefoanele mobile. Este normal, trăim într-o eră a smartphone-urilor, iar majoritatea consumatorilor îşi satisfac nevoile de informare sau impulsurile de consum de pe un dispozitiv mobil. Datorită accesului instant la Internet şi a mobilităţii, numărul de utilizatori al telefoanelor mobile a crescut într-un mod considerabil, depăşind cu mult pe cel al desktop-urilor.

Aşadar, eu navighez de pe un mobil, la fel o faci şi tu şi toţi prietenii tăi, cel mai probabil şi părinţii… Întrebarea mea este următoarea: ţi-ai optimizat website-ul pentru aceste dispozitive? Conţinutul este lizibil, indiferent dacă vorbesc despre un model de telefon de ultimă generaţie sau unul care are o anumită vechime pe piaţă?

Se spunem că alegi să omiţi acest aspect, fie din neglijenţă sau pură nepăsare, însă Google cu siguranţă nu o va face. Toţi ştim cât de enervant poate fi un website care nu este mobile-friendly!

Conţinutul mediocru sau copiat

Să spunem că nu eşti cel mai talentat copywriter, aşa că optezi să copiezi diverse materiale din alte surse online. Până la urmă… oamenii nu se vor prinde! Poate că ei nu, însă Google o va face şi nu va aprecia acest lucru! Motoarele de căutare nu încurajează conţinutul de slabă calitate, cel copiat sau irelevant. Conţinutul irelevant este acela care nu are legătură cu tema website-ului. În schimb, îl va evidenţia pe cel unic, bine gândit, care reuşeşte să aducă un anumit impact cititorilor!

Aducând un plus de informaţie, util şi structurat într-o formă uşoară de înţeles, nu numai că va genera un impact mai mare în rândul consumatorilor şi a potenţialilor consumatori, dar te va ajuta şi în obţinerea unei poziţii mai superioare în clasamentul din rezultatele căutării.

Copyright?

De-a lungul anilor, consumatorii din mediul online au început să fie din ce în ce mai atraşi de materialele de tip media, fie că este vorba despre fotografii, videoclipuri sau materiale de tip podcast. În urma cercetărilor, s-a dovedit că includerea acestor tipuri de materiale pe website poate prelungi timpul petrecut pe website al utilizatorilor. Nu este de mirare; diferitele tipuri de media ne ajută să ţinem minte mai uşor informaţia disponibilă.

Cu toate acestea, includerea acestor materiale poate deveni uneori un proces dificil. Internetul este plin de media, iar cele mai multe dintre acestea sunt foarte ambigue atunci când vine vorba despre drepturile de autor. Încălcarea copyright-ului poate avea un impact negativ major asupra clasamentului. Prin intermediul instrumentului gratuit ,,Google Raport despre transparenţa informaţiei” poţi afla dacă alţi utilizatori au depus reclamaţii împotriva conţinutului existent pe website-ul tău. Dacă te confrunţi cu astfel de reclamaţii, rezolvarea este simplă: elimină conţinutul nedorit şi înlocuieşte-l cu unul autentic şi relevant!

Interacţiuni slabe cu utilizatorii

Poate că ai reuşit să te ocupi de celelalte aspecte de mai sus, însă utilizatorii website-ului tău nu se implică în conţinutul pe care îl livrezi. Ce înseamnă acest lucru pentru motoarele de căutare? O implicare scăzută rezultă anumite probleme tehnice în website! Chiar dacă vorbim despre viteza lentă a website-ului, un exces al promovării sau chiar lipsa anumitor elemente despre care am discutat mai sus!

Nu uita, consumatorii nu privesc cu ochi buni website-urile care sunt împânzite cu reclame! Alte elemente care ar putea influenţa interacţiunile slabe ar putea fi cele de natură vizuală! Verifică dacă elementele de tip media sunt disponibile! Accesează paginile şi elimină-le pe cele cu erori sau care nu există!

Concluzie

În cazul în care te confrunţi cu oricare dintre aceste aspecte, rezolvarea este simplă! Utilizează cuvinte cheie de tip ,,long-tail”, updatează-ţi tema astfel încât să fie compatibilă cu navigarea pe mobil, realizează conţinut autentic şi relevant şi respectă drepturile de autor! Nimic nu poate fi mai simplu pentru a avea o poziţie cât mai ridicată în clasamentul rezultatelor de pe motoarele de căutare!