Greseli frecvente de Optimizare SEO


Atunci când vine vorba despre o optimizare de succes pentru motoarele de căutare (pe scurt, SEO) trebuie să ai în vedere multe aspecte, care se schimbă frecvent.

Există o posibilitate să îţi fie teamă să greşeşti, însă să privim partea bună a lucrurilor: înveţi mai uşor prin intermediul eşecurilor. Sigur, uneori greşelile de optimizare pot trece neobservate, de aceea trebuie să acorzi mai multă atenţie.

Greşeli precum neadăugarea cuvintelor cheie în titluri sau construirea de link-uri irelevante pot fi făcute de absolut oricine. Însă există câteva greşeli mai puţin vizibile, care îţi pot afecta poziţia în clasamentul de căutare.

1. Erorile de tip 4xx

Această eroare semnifică faptul că un utilizator sau un bot Google nu a reuşit să acceseze pagina respectivă din website. Printre erorile cele mai întâlnite care se încadrează în această categorie se numără cele de tip 403 şi 404. O eroare 403 poate fi întâlnită atunci când accesul (pentru utilizator) către o anumită sursă este interzis. Se poate trata ca şi o restricţie pentru anumite pagini. Pe de altă parte, cele de tip 404 (cu care toţi ne-am întâlnit) semnifică inexistenţa paginilor.

În momentul în care crawler-ul întâlneşte o pagină de tip 404, o tratează ca pe o pierdere de timp şi resurse. Aşadar, dacă eşti suspectul mai multor pagini similare, cu siguranţă nu te va afecta într-un mod pozitiv. Paginile broken pot apărea din diverse motive: fie utilizatorul a scris link-ul greşit, iar resursa dorită nu poate fi accesată de pe acea cale, fie chiar tu ai şters anumite pagini de legătură.

2. Link-uri interne nefuncţionale

Link-urile nefuncţionale pot fi atât externe (care fac trimitere înspre alt website), cât şi interne (trimiteri înspre resurse din propriul website). Printre instrumentele de verificare a acestor link-uri se numără şi Google Analytics. Această platformă se ocupă de analiza performanţei website-urilor şi este utilă în găsirea link-urilor broken.

3. Titluri duplicate

Prin intermediul titlurilor ajuţi crawlerele şi utilizatorii să identifice subiectul principal din fiecare pagină a website-ului. În cazul în care ai mai multe tipuri asemănătoare, uneori este foarte greu să le identifici, însă şi pentru această problemă există un instrument salvator, la îndemâna tuturor: Google Webmaster. Această platformă oferă o serie de instrumente gratuite care te vor ajuta să îţi îmbunătăţeşti vizibilitatea pe motoarele de căutare.

4. Meta descrieri duplicate

Prin intermediul meta descrierilor oferi o scurtă prezentare generală a oricărei pagini din website, astfel ajutând motoarele de căutare şi nu în ultimul rând, utilizatorii. Crearea unei descrieri unice pentru fiecare pagină (relevantă) cu siguranţă va influenţa creșterea CTR-ul organic.

5. Legături către pagini HTTP

Securitatea unui website este un factor important, atât pentru crawlere, cât şi pentru utilizatori. Paginile securizate au în corpul link-ului protocolul HTTPS. Aşadar, legăturile către resurse din pagini de tip HTTP (nesecurizate) pot influenţa negativ vizibilitatea online.

6. Pagini neindexate

Te-ai întâlnit cu această eroare? Ce poate însemna? Pe scurt, crawlerul motorului de căutare nu a putut prelucra o anumită pagină din website, aşadar nu a indexat conţinutul de pe aceasta. Din păcate, fără ajutorul indexării, pagina respectivă nu va putea apărea în clasamentul motoarelor de căutare.

7. Conţinut duplicat

Conţinutul duplicat arată că un anumit tip de conţinut apare în mai multe pagini web sau chiar website-uri. Problema este că motoarele de căutare nu se pot decide care dintre paginile vizate vor fi prelucrate de către crawlere, în cele din urmă apelând la neindexarea niciunei pagini. Sfatul nostru este să optezi întotdeauna pentru un conţinut autentic, relevant şi prezentat într-o formă uşoară de înţeles. Astfel nu vei avea probleme cu copyright-ul şi nici cu motoarele de căutare!

8. Pagini cu o viteză de încărcare lentă

Suntem grăbiţi, de la cel mai mare, până la cel mai mic. Nu mai avem timp să pierdem timpul! Prin urmare, un website care nu se încarcă în cel mult trei secunde poate reprezenta o problemă în experienţa utilizatorului. Acesta este motivul principal pentru care o viteză lentă de încărcare a unui website îţi poate afecta poziţia în clasamentul motoarelor de căutare.

9. Harta website-ului structurată greşit

Te poţi confrunta cu această problemă atunci când harta website-ului oferă instrucţiuni neclare legate de indexarea paginilor de către crawlerele motoarelor de căutare. În momentul realizării hărţii, încearcă să elimini din aceasta următoarele elemente: URL-urile duplicate, fişierul robots.txt, paginile cu erori, imaginile şi link-urile inexistente. Asigură-te că nu îţi blochezi fișierele CSS din fișierul robots.txt!

10. Imaginile care nu sunt afişate

Pe lângă că poate arăta inestetic, o imagine care nu a reuşit să se încarce poate afecta experienţa utilizatorului şi pe cea a… crawlere-lor. Prin urmare, câteva imagini de acest tip pot fi suficiente pentru a-ţi influenţa negativ poziţia în clasament.

Concluzie

Dacă faci parte dintre experţii SEO sau profesioniştii în marketing digital și găseşti oricare dintre aceste greşeli, ia măsuri cât mai repede, deoarece îţi pot afecta website-urile în mod dramatic!